Wachttijden

Wij proberen mensen zo snel mogelijk te helpen, dat is vaak het beste. In de afgelopen periode hebben we een groot aantal
aanmeldingen ontvangen met als gevolg dat onze wachttijd flink is opgelopen. We werken hard aan een oplossing. Op dit moment is de wachttijd voor een intake 10 weken. Na de intake plannen we direct behandelafspraken in en proberen de wachttijd tussen intake en behandeling zo kort mogelijk te houden, op dit moment start je behandeling binnen vijf weken na het intakegesprek. Ben je al aangemeld bij ons door je verwijzer en heb je bericht ontvangen van ons dat je bent ingeschreven?Ook dan kan het langer duren dan dat je gewend bent voordat er contact met je wordt opgenomen voor het plannen van een afspraak. Je krijgt hiervan persoonlijk bericht.

Wachttijden per 1 maart 2023, specialistische GGZ

W1 = de tijd in weken tussen inschrijving en het intakegesprek
W2 = de tijd in weken tussen het intakegesprek en de start van de behandeling
W3 = de totale tijd in weken tussen het moment van inschrijven en de start van de behandeling

 W1W2W3
Ontwikkelingsstoornissen10515
Traumastoornissen10515
Persoonlijkheidsproblematiek10515
Psychotische stoornissen10515
Angststoornissen10515
Stemmingsstoornissen10515
Overige psychiatrie of nog te duiden10515

We begrijpen dat je zo snel mogelijk wilt starten met je behandeling. We doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Vind je onze wachttijden te lang dan kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar, mogelijk kunnen zij je helpen bij het vinden van een zorgaanbieder met kortere wachttijden.

Wachttijden per 1 oktober 2022, kind en jeugd

 W1W2W3
Kind en Jeugd44

Hoe worden wachttijden bepaald?

De wachttijd voor de start van de behandeling is afhankelijk van de aard van de problematiek, de daarvoor benodigde behandeling en ook waar je verzekerd bent. Dit laatste heeft invloed doordat NYNKE ieder jaar samen met zorgverzekeraars afspraken maakt over hoeveel zorg wordt ingekocht.

Vind je je wachttijd te lang? 

Dan kun je ook contact opnemen met je zorgverzekeraar en vragen naar zogenoemde wachtlijsbemiddeling. Je zorgverzekeraar heeft namelijk de plicht om er voor te zorgen dat je binnen redelijke termijn passende zorg ontvangt. Je zorgverzekeraar gaat dan voor je op zoek naar een oplossing. Lees ook onze tips in ons nieuwsbericht: wacht verzachters.